Informa't: Curs d'especialització Il·lustració per a publicacions infantils i juvenils
Empezamos nuestra temporada 2014 en el blog. El Curso de Especialización en Il·lustració Infantil 2014 se abre al blog con el anuncio de su jornada de presentación el lunes 24 de marzo de 2014 para el curso próximo. Encontráis los datos a continuación:
Curs d’especialització Il·lustració per a publicacions infantils i juvenils
Sessió informativa, dilluns 24març a les 18h
La importància de la il·lustració és inqüestionable en el món de les publicacions per a joves i nens: poques són les que prescindeixen del seu ús.
Està demostrat que, sense dibuixos, ni els llibres de text, ni les revistes infantils, ni tan sols la literatura adreçada als més joves aconsegueixen fer-se lloc en un mercat molt competitiu.
Aquest curs planteja la possibilitat dʼexplorar i desenvolupar els registres propis de cada estudiant i adequar-los a les característiques específiques del treball per a joves, i dota els seus assistents dʼuna visió àmplia, real i sense prejudicis del que signifi ca convertir-se en il·lustrador infantil.
Preinscripcions obertes!
- Títol
-
Certificat en Il·lustració per a publicacions infantils i juvenils per la UAB
- Edició i curs
-
desena, curs 2014-2015
- Crèdits
-
20 ECTS
- Preu
-
1.700 euros (10% dte. exalumnes)
- Coordinador
-
Gabriela Rubio
- Dates
-
22 de septiembre 2014 al 5 de marzo 2015 Calendari PDF (curs actual)
- Horari
-
Dilluns i dimecres de 17h a 20h
- Durada
-
120h presencials i 380h treball autònom
- Idioma
-
Castellà
- Places
-
Mínim 15, màxim 25
- Lloc
-
EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
- Preinscripció
-
Oberta, fins a ocupació total de places
- Data matrícula
-
22 septembre 2014
- Professorat
-
- Professors convidats
- Ricardo Alcántara
- Arnal Ballester
- Santiago Beascoa
- Rosa María Budó
- Anna Castagnoli
- Teresa Duran
- Sebastián García
- Schnetzer
- Flavio Morais
- Helenio Picó
- Imma Pla
- Pep Rosell
Preinscripcions obertes!
- Títol
- Certificat en Il·lustració per a publicacions infantils i juvenils per la UAB
- Edició i curs
- desena, curs 2014-2015
- Crèdits
- 20 ECTS
- Preu
- 1.700 euros (10% dte. exalumnes)
- Coordinador
- Gabriela Rubio
- Dates
- 22 de septiembre 2014 al 5 de marzo 2015 Calendari PDF (curs actual)
- Horari
- Dilluns i dimecres de 17h a 20h
- Durada
- 120h presencials i 380h treball autònom
- Idioma
- Castellà
- Places
- Mínim 15, màxim 25
- Lloc
- EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona
- Preinscripció
- Oberta, fins a ocupació total de places
- Data matrícula
- 22 septembre 2014
- Professorat
- Professors convidats
- Ricardo Alcántara
- Arnal Ballester
- Santiago Beascoa
- Rosa María Budó
- Anna Castagnoli
- Teresa Duran
- Sebastián García
- Schnetzer
- Flavio Morais
- Helenio Picó
- Imma Pla
- Pep Rosell
A qui va dirigit
- Graduats superiors en Disseny
- Llicenciats en Belles Arts
- Llicenciats en Publicitat i Relacions Públiques
- Totes aquelles persones amb interès, habilitats i experiència en l’àmbit de les arts plàstiques i gràfiques, il·lustració, l’animació o el còmic
Accés
Per accedir a un màster o postgrau cal passar un procés de selecció i complir amb els requeriments acadèmics i administratius. Per sol·licitar plaça envia’ns el teu currículum i book a través del formulari de sol·licitud de plaça. Més informació sobre el procediment d’acceptació, requeriments de titulació i altres dades d’interès a Accés a postgraus.
Programa
-
Dibuix aplicat a la il·lustració (12h) Gabriela Rubio
Anàlisi formal (estil, tècnica, composició, traç, color...) i de la capacitat narrativa del dibuix com a tècnica expressiva. Identifi cació i perfeccionament del propi estil.
-
Il·lustració per a revistes (12h)
Pep Brocal
Anàlisi de les característiques de la il·lustració aplicada a publicacions periòdiques dirigides a nens i joves, i de les diferents tipologies de continguts (historietes, jocs, passatemps, relats curts...). Desenvolupament dʼun projecte adaptat a aquest mitjà.
-
Anàlisi de textos (9h)
Cecilia Silva-Díaz, Irene Savino
Anàlisi narratiu de textos a partir dʼobres destacades de la història de la literatura infantil i juvenil.
-
Taller d’escriptura (9h)
Jorge Zentner
Pràctica de creació narrativa a partir dʼexercicis dʼescriptura.
-
Publicacions per a prelectors (12h)
Mercè Canals
Estudi de les característiques psicològiques i perceptives dels infants de 0 a 3 anys i elaboració dʼun projecte adaptat a aquests requisits.
-
Àlbum infantil il·lustrat (18h)
Gusti
Ànalisi de les característiques formals i narratives de lʼàlbum il·lustrat, el suport tradicionalment més emblemàtic de la literatura infantil, en el que la qualitat artística hi és protagonista. Posada en pràctica dʼun projecte personal dʼàlbum infantil.
-
Llibre de text (12h)
Òscar Julve
Estudi dels condicionants que tenen els llibres de text (concisió, claredat, rapidesa de comprensió...) i dels recursos necessaris per aconseguir un bon equilibri entre les funcions pedagògiques i la presentació agradable, original i sovint divertida, dirigides a facilitar lʼaprenentatge escolar.
-
Llibre de col·lecció (18h)
Lluïsot
Anàlisi de la relació entre text de ficció i narració visual a través dʼobres publicades en les principals col·leccions editorial dirigides al públic infantil i juvenil.
-
Il·lustració de text literari (18h)
Gabriela Rubio
Projecte dʼil·lustració dʼun text literari centrant lʼatenció en la convivència de la narració literària i la visual, i en lʼatenció en aspectes com el ritme, el punt de vista i lʼadequació emocional, les descripcions dels personatges, la importància dels escenaris o els registre de veus.
Dibuix aplicat a la il·lustració (12h) Gabriela Rubio
Anàlisi formal (estil, tècnica, composició, traç, color...) i de la capacitat narrativa del dibuix com a tècnica expressiva. Identifi cació i perfeccionament del propi estil.
Anàlisi formal (estil, tècnica, composició, traç, color...) i de la capacitat narrativa del dibuix com a tècnica expressiva. Identifi cació i perfeccionament del propi estil.
Il·lustració per a revistes (12h)
Pep Brocal
Anàlisi de les característiques de la il·lustració aplicada a publicacions periòdiques dirigides a nens i joves, i de les diferents tipologies de continguts (historietes, jocs, passatemps, relats curts...). Desenvolupament dʼun projecte adaptat a aquest mitjà.
Pep Brocal
Anàlisi de les característiques de la il·lustració aplicada a publicacions periòdiques dirigides a nens i joves, i de les diferents tipologies de continguts (historietes, jocs, passatemps, relats curts...). Desenvolupament dʼun projecte adaptat a aquest mitjà.
Anàlisi de textos (9h)
Cecilia Silva-Díaz, Irene Savino
Anàlisi narratiu de textos a partir dʼobres destacades de la història de la literatura infantil i juvenil.
Cecilia Silva-Díaz, Irene Savino
Anàlisi narratiu de textos a partir dʼobres destacades de la història de la literatura infantil i juvenil.
Taller d’escriptura (9h)
Jorge Zentner
Pràctica de creació narrativa a partir dʼexercicis dʼescriptura.
Jorge Zentner
Pràctica de creació narrativa a partir dʼexercicis dʼescriptura.
Publicacions per a prelectors (12h)
Mercè Canals
Estudi de les característiques psicològiques i perceptives dels infants de 0 a 3 anys i elaboració dʼun projecte adaptat a aquests requisits.
Mercè Canals
Estudi de les característiques psicològiques i perceptives dels infants de 0 a 3 anys i elaboració dʼun projecte adaptat a aquests requisits.
Àlbum infantil il·lustrat (18h)
Gusti
Ànalisi de les característiques formals i narratives de lʼàlbum il·lustrat, el suport tradicionalment més emblemàtic de la literatura infantil, en el que la qualitat artística hi és protagonista. Posada en pràctica dʼun projecte personal dʼàlbum infantil.
Gusti
Ànalisi de les característiques formals i narratives de lʼàlbum il·lustrat, el suport tradicionalment més emblemàtic de la literatura infantil, en el que la qualitat artística hi és protagonista. Posada en pràctica dʼun projecte personal dʼàlbum infantil.
Llibre de text (12h)
Òscar Julve
Estudi dels condicionants que tenen els llibres de text (concisió, claredat, rapidesa de comprensió...) i dels recursos necessaris per aconseguir un bon equilibri entre les funcions pedagògiques i la presentació agradable, original i sovint divertida, dirigides a facilitar lʼaprenentatge escolar.
Òscar Julve
Estudi dels condicionants que tenen els llibres de text (concisió, claredat, rapidesa de comprensió...) i dels recursos necessaris per aconseguir un bon equilibri entre les funcions pedagògiques i la presentació agradable, original i sovint divertida, dirigides a facilitar lʼaprenentatge escolar.
Llibre de col·lecció (18h)
Lluïsot
Anàlisi de la relació entre text de ficció i narració visual a través dʼobres publicades en les principals col·leccions editorial dirigides al públic infantil i juvenil.
Lluïsot
Anàlisi de la relació entre text de ficció i narració visual a través dʼobres publicades en les principals col·leccions editorial dirigides al públic infantil i juvenil.
Il·lustració de text literari (18h)
Gabriela Rubio
Projecte dʼil·lustració dʼun text literari centrant lʼatenció en la convivència de la narració literària i la visual, i en lʼatenció en aspectes com el ritme, el punt de vista i lʼadequació emocional, les descripcions dels personatges, la importància dels escenaris o els registre de veus.
Gabriela Rubio
Projecte dʼil·lustració dʼun text literari centrant lʼatenció en la convivència de la narració literària i la visual, i en lʼatenció en aspectes com el ritme, el punt de vista i lʼadequació emocional, les descripcions dels personatges, la importància dels escenaris o els registre de veus.
Comentarios